Fitness Ruokavalio

kategoriassa: Yleinen | 0

Fitness Ruokavalio on osa terveellistä ja tasapainoista elämäntapaa, jonka tavoitteena on mahdollistaa aktiivinen ja pitkä elämä sekä kehon kunnollinen toiminta. Tällä ruokavaliolla on todella paljon positiivisia vaikutuksia pitkäaikeisesti sovellettuna ja siitä voi tehdä aivan haluamansa muotoisen, kuitenkin tiettyjä kaavoja noudattaen.

Fitness Ruokavalio soveltuu kaiken ikäisille ja suosittelen sitä sovellettavaksi koko dlämän kaaren. Sen lähtökohtana on pitää keho aktiivisena ruokavalion, liikunnan, levon ja työn läpi. Syömisen ei pitäisi olla vaikeata, mutta silti se tuntuu olevan monille juuri sitä. Syömme joka päivä, mutta silti emme opi oikeita tapoja, koska usein olemme liian kiireisiä tai emme vain viitsi tehdä oikeita valintoja. Fitness Ruokavalio pyrkii antamaan ohjeet ja kaavat siihen, miten tulisi syödä, jotta voisimme paremmin ja eläisimme pitempään.

Tämä ruokavalio on saanut nimensä Fitness Ruokavalio, koska useat fitness-urheilijat hyödyntävät näitä ohjeita  elämässään. Ruokavaliota voi siis hyvin soveltaa fitness-urheilijaksi haluava, mutta yhtä hyvin myös terveellistä elämää haluava. Tätä ruokavaliota voikin soveltaa hyvin pitkälle omien tavoitteidensa ja mieltymystensä mukaiseksi. Se voi sisältää enemmän proteiinia, vähemmän hiilihydraatteja ja enemmän tai vähemmän rasvaa. Oleellista ei useinkaan ole se määrä vaan se mitä syöt, koska terveellistä ja ravintopitoista ruokaa tulee pitkin päivää syötyä juurikin oikea määrä omaan ruokahaluun nähden. Tietysti on hyvä muistaa, että mikäli olet tavoitteellisesti urheileva niin kalorimäärät ja makroarvot tulee olla kohdillaan, jotta oikeanlaista kehitystä tulee.

Tämä ohjelma ei ole ihmeitä tekevä, mutta se on todella hyvä ja toimiva mikäli haluat tuloksia pitkäaikaisesti ja aivan varmasti tulet sillä myös laihtumaan mikäli se on päämääräsi. Se on koottu monen vuoden kokemuksella erilaisista ohjelmista ja oppaista, ja se sisältää parhaita paloja näistä kaikista. Ruokavalio ei tähtää äärimmäisyyksiin ja sen kanssa saa myös elää elämää, mutta mikäli näin fitness-urheilun huippuvuosien aikana haluat lajeihin ryhtyä niin tällä ruokavaliolla et ainakaan metsään mene. Seuraavassa ensimmäinen ohje ruokavalion noudattamiseen.

Fitness Ruokavalion perusrakenne

  • Syö 4-6 kertaa päivässä
  • Juo vettä yli kaksi litraa päivässä
  • Syö jokaisella aterialla hiilihydraatteja, proteiineja sekä mieluusti myös hyviä rasvoja
  • Syö paljon vihreitä kasviksia muiden ohella
  • Suosi tuoreita tuotteita ja valmista ruokasi itse
  • Elä ja tee välillä mitä haluat

Kuten huomaat, ei se syöminen kovin vaikeata ole ja näillä helpoilla ohjeilla voit alkaa noudattaa Fitness Ruokavaliota vaikka heti. Tältä sivustolta löydät jo joitakin oikein hyviä ja terveellisiä vaihtoehtoja arkiruokailuun ja ne sopivat täydellisesti myös Fitness Ruokavalioon. Fitnessmieleen tulee viikottain paljon lisää ohjeita ja reseptejä, kuinka Fitness Ruokavaliota oikein noudatetaan ja mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä.